Tuesday, October 19, 2010

CINTA BUAT LISA

Kala aku berpaling,
Laju menuju pantai,
Tinggalkan jejak di pasiran,
Dalam kesamaran pandangan,
Tika senja melabuhkan tirainya.

Terpaku aku kaku,
Melihat indahnya mentari senja,
Terbang seorang bidadari,
Menyapa lembut bayu laut itu,
Dengan kehormatan dan ayunya,
Aku menyambut salam cintanya,

Tika itu,
Dengan hati yang pudar,
Dan masih lagi pudar,
Aku masih mencari diri,
Yang menghilang di siang hari,
Mencari dan masih mencari.

Semalaman berlalu,
Bidadari dengan seribu keunikan,
Aku belum mengerti,
Betapa kuatnya dia memahami diri,
Membuka ruang untuk disayangi,
Memulihkan semangat si perindu sepi.

Kini,
Kuat aku mengatakan,
Penawarku hanya kamu,
Bidadari juga tahu begitu,
Namun terikatnya tubuhmu dan tubuhku,
Di balik awan nan membiru.

Cinta buat Lisa,
Akan aku anyamkan,
Menjadi hamparan untuk kembali berdiri,
Menghilangkan jejak di pasiran,
Yang aku pasti,
Ombak juga akan membantuku,
Walau kita masih jauh,
Yakinlah,kau bidadari jiwaku.

1 comment: